Monday, May 24, 2010

pantun U

tiba-tiba teringat kat pantun U...bukan U= awak...tapi pantun U yang aku terbaca semasa kecik2 dulu di majalah komik...kalau tak silap majalah gila2....aku pun lupa sebab masa kecik dulu banyak sangat majalah komik yang aku suka baca....seperti gila2, gelihati, ujang, salina, bambino, bujal ...tiap2 bulan mesti langgan majalah2 niii...

macam mana aku teringat kat pantun U ni,...?...semalam aku ajar si zulaikha tu...bila tiba sebutan U...banyak la kena sebut U nya...ULU DULU LULU BULU CULU..dan banyak lagiii..aku cakap ngan dia...'kak z muncung je mulut tu....ehehhee...senang la skit nak sebut semua sebutan tu....'
tu la bole teringat kat pantun U...
contoh pantun U ni... (sebahagian petikan dari yang aku baca di majalah tu.....)

surung pupun turuk pupun,
buuh kurunju du dulum puruhu,
suruh mukun suyu mukun,
suruh munguju suyu tuk tuhu.....

hahahah,...memang memuncung mulut baca pantun niiii..dulu masa aku kecik2 , memang terbahak2 aku ketawa sambil baca pantun niiii...tapi usaha juga nak abiskan pantun tu...sebenarnya ade beberapa kerat pantun lagiii...

keluaran bulan seterusnya, pantun I pula...memenag menyengih je baca pantun I ...

siring pipin tirik pipin.........ehehehhe..

ape2 pun gila2 la majalah no 1 aku masa kecik dulu....

No comments:

Post a Comment