Saturday, May 22, 2010

lawatan ke rumah ibu saudara...

haaa..hhaha...ini la mercu tanda salah satu rumah ibu saudaraku kat kelate...eheheh..


dalam perjalanan ke mesyuarat di besut bulan lepas, aku sempat menyinggahkan diri di rumah mak saudara aku yang dah lama aku tak jumpaa di machang....hmmm..bila anak2 dah besar, tinggal berdua je...samada ramaii ke sikit anak kita...moralnya, teman sejati kita di hari tua nanti..suami kita la jugaaa...
ni...kuih yang kami makan semasa mesyuarat...kuih ni sedap sangat..ntah berapa biji aku dah ngapp..diorang cakap kuih ni kuih ULAT BULU...ishkk..aku pun tak yakin ,betul ke tak...kelapa parutnya sungguh sedap...rasa2 masin dan manis...dalamnya ade inti...tapi lupa la pula inti ape..sdap sangat..satu lagi kuih yang dihidangkan ..kuih krim puff....sedap juga...kecik2...tu pun ramai yang ngap ntah berapa biji sorang...eehee..untuk kuih ulat bulu ni...aku tengah cari resepinyaa...


mak sedaraku, anaknya wahida serta cucu-cucunya......yang tinggal di besut



bergamba kenangan....sebelum ke bukit marak..


malam-malam pegi ke wakaf che yeh...saje ronda2...malam ni tak ramai sangat pengunjung....aku beli selipar jepon comel je..



di bukit marak, kat depan rumah baru mak sedaraku........




bahagin dalam rumah cantik dan ringkas .... tetap menarik
sebahagian bahagian rumah yang disambung baru...pagar masih belum siap lagiii...




cantikkkk....



sibuk nak suruh kita tengok arnab peliharaannya....si putih..


ni dia yang nak berposing ginii...eheheh



minta ambik gamba siputih dengan dekat plakk....


di bahagian atas kat porch pun cantik juga...akuu suka lampu niii..



bergamba sebelum bertolak pulang....dengan aunty kesayangan dan alya...


dalam perjalanan balik, singgah dulu kat bukit bunga...banyak patung2 mainan, buah, kerepek, keropok, dodol...dan macam2 lagi...




No comments:

Post a Comment