Sunday, March 21, 2010

sepanjang cuti sekolah

salah satu aktiviti cuti sekolahh...main air, main air , main air...tak mandi jeram, mandi kolam kat rumah...
cuti sekolah dirasmikan dengan kehadiran cikna...masa ni cikna dah nak bertolak ke kelantan...nak gi shopping la tu...pagi2 , kabus tak hilang lagi , dah nak bertolak dah..

kat kampung..opah dan atuk bersama cucu-cucu yang lain.


saje..jalan-jalan makan cendol...



lepas makan cendol, pi tengok rumahku...yang tak dapat nak duduk2 lagiii....




hmm...esoknya gi shopping kat sitiawan...bila nak try baju, semua pakat nak ikutt...susahhhh....





rumah jiran2ku kat seri iskandar.....rumah diorang ni mengadap tasik ataupun....lombong ..ehehh.... rumah aku mengadap rumah jiran tetangga...walaupun hubi selalu tak puas hati sebab tak pilih yang mengadap tasik ni...aku ada sebab yang tersendiri mengapa aku tak nak ngadap tasik ...









hahaha..ni kat tepi tasik dekat rumah kamii....












sebelum balik rumah, kami singgah jalan2 kat ipoh...bagi diorang naik haiwan2 niii.....










Sunday, March 14, 2010

mandi mandi di air ganda..

seronoknya anak2 mandi mandaa...afnan datang, kitaorang ajak gi mandii...kat air ganda...sejukkkk

air yang iskandar mandi tu boleh dibuat minummm...sebab air bukit, ramai orang datang sini semata2 nak amek airnya...disamping terus mandi cam iskandar tuu...sekarang ni dah ade 3 kolam dahh...

cik na dduduk sambil bertapaa.....tak larat nak tunggguuuu...



syokkk...sejukkk....mandi kejap, naik..pas tu terjun lakk...naik balikk..bila ajak balik tak nakk...



balqis je tak mandii..sian kat dia, takut dia tak tahan sjukkk..



Thursday, March 11, 2010

sukan di SKTSGJ

go kak z go....kak z rumah kuning..ambil bahagian dalam larian 10x 10...
hahahh..ddah dapat pingat..kak z dapat 2 pingat gangsa, abg is 1 pingat perak...jadiii laa..nana dapat gula2...happy bebeno..

sampai awal2 pagi lagi...dioarng seme bersiap sedia untuk kawat...


dengan rakan sekerja..kami ramai2 pakat ambil cuti...nak bagi support anak2 bersukann...




mane iskandar nii......



lama tunggu..dah boring dahhh..guling sana, guling sini....






kak z baru nak lari lepas dapat batton...go kak z go....serius bebeno...






bersama rakan2 di khemah rumah kuning.






bersedia untuk masuk lariann..









video

Monday, March 8, 2010

roti telor manis


biasa orang buat roti sandwich celop telur dan goreng...senang je. tapi aku suka manis2 sikit...bubuh 1-2 sudu besar susu lemak manis ke dalam telur..goreng je laa..ok la sedapnya., ni untuk sarapan pagi yang ringkas...
bahan2;
roti sandwich
1 biiji telur
1-2 sudu besar susu lemak manis
cara:
1. pukul telur
2. masukkan susu lemak manis..
3. kalau suka saiz kecik2...potong roti sandwich kepada 4
4. celop roti tu ke dalam telur
5. goreng..
roti ni lemak2 manis...makan gitu pun dah sedap. ..tapi kalau tak suka manis, tak payah bubuh susu..cukup roti celup dengan telur je...pastu goreng, makan dengan kaya ke, madu lebah ke...coklat ke...ikut hati demo la....

Friday, March 5, 2010

lempeng susu

saje buat lempeng susu..kini dah jadi kegemaran iskandar dan adik2nya...kecuali yang seorang tu je tak berapa gemar makan lempeng ni. Buat lempeng ni bila ayah diorang takde la....masak je , ..dari kuali masuk pinggan terus masuk mulut...tak sempat2...ni kali ke 2 buat dalam minggu ni. Masa buat ni , anak2 tak bangun lagi,..tu pasal sempat ambik gamba ...kalau tak nak letak kat pinggan pon tak sempat...
resepinya sempo je...ikut teman2 cakap je..(versi hentam la labuu...)

bahan2..;
1 cawan tepung gandum
1 cawan susu cair/ susu segar
4 sudu gula
1 biji telur
2 sb air
1 sk soda bikarbonat( tak nak letak pon takpe)
sedikit garam
esen vanilla

cara:
1. gaul semua bahan.....sehingga sebati dan takde gentel2.
2. masak atas api perlahan dengan sedikit marjerin di kuali 'non stick'
3. siappp..

boleh dimakan dengan madu, kaya , jem atau sos vanilla atau apa2 aje ...,