Friday, April 22, 2011

kek gulung kasih

salam....
terliur sangat2 bila tengok kek gulung dari beberapa blog lain. ..tapi resepi asalnya saya Cnp dari dj.senang, mudah, sedap dan colorful....bila makan, rasa ceria je...sebab colorfulnya..
baru dapat nak n3 setelah sekian lama sbb line tenet slow sangat macam siput sedut....

kali pertama dalam hidupku nak menggulung kek..masa kecik dulu selalu gulung tikar kat rumah atuk...ehehhe...kat rumah saya jarang guna tikar....

disebabkan ini pengalaman pertama ...main gember aje saya menggulung kek itu, dan tanpa tunjuk ajar dari sipu2...maka % pencapaian agak kurang memuaskan...namunnnnnn kek ni tetap sedap. dari segi rasa tak terjejas langsung tapi dari segi presentation...fuh, takdak seni langsung...sebab part ni mmg kena ada skill.....

ini adalah gulungan kek yang sudah dipotong...yang belom dipotong tak leh nak amek gmba...darsyat....ahahha...
sudah nampak ke'patah'an kek ni...
krim juga terlobihhh....



yang jadi cantik skit, duk depann...yang tak jadi dok belakangg...ehehhe banyak tak jadi dari jadi..
tapi kek ni sedap sangat..cepat je habis...




bakarnya sekejap aje...17-20 minit je...nampak coraknya masih cantik walaupun permukaannya sedikit menggerutu (sikit?????)....kalau la muka orang, dah lama dah saya syorkan makan eve collagen..tapi ni kek je.....


haaa...permukaan yang cantik ni sekejap je, sebab bila nak gulung saya lupa skillnya...kena gulung guna kertas minyak...saya guna kitchen tissue...abis musnahh...ahahha..darsyat betul....abis permukaan nipis berkilat tu....

sekurang-kurangnya kek ni berjaya digulung.....



resepinya akan di update nanti sebab notebook merah ni tak reti nak paste..


ini la kek gulung kedua yang saya buat tapi tak berjaya digulung......sebab awal2 lagi dia dah patahhhhh...maka untuk cover line....saya pun lapiskan ia....namunnnnn begitu, bentuk sudah cukup untuk membuat anak2 menerima ataumenolak kek ini....dioarang tak nak yang lapis...nak yang gulungggg..pulakkkkkk....ishkkkk..rasanya tetap sama...yang penting lualiti bukan rupa...tapi anak2 ni rupa memainkan peranan yang pentinggg....




di sini memang terserlahlah kecomotan kek saya setelah dipotong kecik2...sebab malas nak lap pisau tu dengan tisu yang disebabkan terlalu banyak krim...jadi bila potong, jadi la krim tu terlekat kat mana2 yang ia nak.....tapi tak pe...krim sedapppp...(krim beli je, malas nak buat..)


No comments:

Post a Comment