Tuesday, February 16, 2010

makan tengahari di rumah kawan lama


antara masakan yang dihidangkan pada kami sekeluarga oleh kawan lamaku, nor azilah...

dalam tempoh 12 tahun, kami hanya berjumpa 2 kali je sebelum ni.. dan semalam kali ke 3..itupun dah lama, tahun 2006 dia pi umahku dan 2007 aku pula berkunjung ke rumahnya...masing-masing dah 3 dan 4 orang anak..eheheh..anak-anaknya semua perempuan..tapi tiap kali ajak aku pi rumah dia mesti nak ajak aku makan tengahari..aku setuju je...dengan menu ikan bakar yang special dan macam-macam lauk ikan sungai yang lain...maklum la ikan senang nak kaup belakang umah je ...dekat ngan tasik raban...(walaupun sebenarnya dia pi beli ...ehehhe)...bersusah payah dia masak kat aku , maka aku pun bawa la kek kegemarannya,kek coklat...

tapi yang buat aku tersenyum bila hubi cuba untuk makan buah (kghedas ...ehehh..aku lupa apa nama kebangsaan dia) dan petai..pastu bila berada dalam kereta masa nak balik, kami yang terseksa pabila hubi bersuara...ehehhe... sabar je laa...

tq kak ila...

No comments:

Post a Comment