Wednesday, February 2, 2011

pesta penang 2010

hahahaa...ni cerita lama.cerita tahun lepas lagi...tapi tak sempat2 nak n3...simpan , perap....baru nak bawa keluar. Pertengahan december lepas, otw balik dari kepala batas, singgah kat penang 1 malam sambil melawat ipar di sana.Masa pergi bos besar nak bawa anak2 naik feri...ikut je la..
ni masa berbaris di jeti sebelum nak bayar tol...


masa tu hujan renyai2...masa bawa kereta ni nak masuk feri teringat pula cerita mr bean yang naik feri dari london ke paris tu...ehehhe

bila kat atas feri tu, kami turun dari kereta naik ke dek atas...hujan pun kami redahhhh..



nana dan zulaikha happy betul...iskandar plak kesejukannn....

bersedia untuk turun dari feri.kat atas tadi sekejap saja sebab sejuk...


malamnya, kami ke pesta pulau pinang. Yang ni tak naik pun..mahal dan kami pula bawa ramai rakyat...kalau naik ni je , pastu semua kena balik terus...ehehhe..lebih baik tak naik.


balqis ni...dalam gelap dengan baju hitam pula...

zulaikha, mimi dan iskandar sempat naik kereta ni..yang ni diorang tak nak naik pulaa...

suka sangat nak tangkap itik...


yang ni lagi tak naik...tengok pun dah seram...tak sangup....macam buai gergasi.



yang kat dalam bot belakang orang tu la iskandar. Nak sangat naik yang ni...ingatkan bot biasa saje. rupanya bot ni, gerak perlahan2 naik ke tempat tinggi, lepas tu turun dan melompat ke dalam air.Gambar ni iskandar sedang melompat ke dalam air.. lepas tu gerak perlahan2 dalam air pula sebelum sampai ke permulaan semula. ehehe..kecut perut juga anak lelakiku ni masa dia kat kemuncak tadii...yang ni iskandar sorang je naik. yang lain2 tak cukup tinggi..

ni kat luar rumah hantu. walaupun kita tahu semua tu orang je yang buat, tapi anak2 cukup takut. Kesian maman...siap nangis2.


yang ni zulaikha sorang pula yang naik...yang lain2 tak nak pula...ni kereta api ulat bulu..kat mana tah zulaikha masa ni..nampak kereta api je...
sebelum balik anak2 sempat masuk ke tempat pameran ular walaupun mak dan ayahnya tak masuk..nak sangat tengok ular. biar je diorang bebudak je yang masuk..hepi betul diorang tengok ular banyak2 maalam tu.

esoknya kami balik la naik jambatan pulau pinang pula..

1 comment:

  1. ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
    jelesnya
    waktu owg tgah Spm la na p jalan2....huhuhuhu

    ReplyDelete